#JMBELOG
Skip to main content

Posts

Showing posts from February, 2017

Kejutan buat ayah

Kejutan buat ayah | New Orleans, Amerika Syarikat: Seorang wanita Stephanie Hamren, telah membuat satu kejutan istimewa kepada ayahnya selepas dia telah menghadiahkan sebuah kereta  jenis Ford Coupe 1939 kepada lelaki berkenaan.Apa yang menarik, kereta itu sebenarnya mempunyai begitu banyak kenangan bagi ayahnya selepas pernah memiliknya 21 tahun yang lalu, namun kerana memerlukan wang untuk membiayai pelajaran Stephanie dan anak-anak yang lain dia terpaksa menjual kereta berkenaan."Kereta berkenaan telah dijual ketika saya berusia enam tahun di mana ayah amat menyayangi kereta berkenaan dahulu, dia sering membawa kereta berkenaan ke pameran kereta di mana ketika itu dia banyak memenangi anugerah," katanya.



Menurut beliau lagi, ayahnya sebelum itu pernah menyuarakan hasrat di mana dia akan membelinya semula suatu hari nanti apabila mempunyai wang."Beberapa tahun lalu, saya telah memulakan misi pencarian kereta berkenaan dan telah menjumpainya pada bulan Ogos 2014 di Loui…

NON POTABLE WATER

NON POTABLE WATER

NON POTABLE WATER
PLRASE DO NOT DRINK
AIR INI TIDAK BOLEH DIMINUM
(SIGNIGE)

Betapa sedihnya hati bila terdengar pertanyaan-pertanyaan dari seorang anak kecil yang sedang membesar, hari-hari yang dilalui seperti biasa tiba-tiba berubah sekelip mata

Betapa sedihnya hati bila terdengar pertanyaan-pertanyaan dari seorang anak kecil yang sedang membesar, hari-hari yang dilalui seperti biasa tiba-tiba berubah sekelip mata.MUHAMMAD FARIZ ZHARFAN B. ROSLAN, 8 tahun, pada 16 November 2015 segalanya berubah, dunianya tiba-tiba kelam sebelum akhirnya bibirnya juga tidak mampu lagi berkata-kata." Mak...kenapa mak tak buka lampu "Berderau darah si ibu. Hancur luluh hatinya.
Dalam linangan air mata...dia mendakap tubuh anak tersayang. Dia tak pernah lupa detik bening subuh itu, saat mengejutkan anaknya dari tidur." Mak ..kenapa Allah ambil balik mata Abg Chik ? "Soalan itu acapkali ditanya Abg Chik. Hati ibu mana yg tidak pilu bila anak yg dulu sihat...berlarian ke sana ke sini...gelak tawanya menghiburkan keluarga...kini menjadi buta tiba-tiba." Mak... A bukan macam ni ! Abg Chik tau huruf A "
Memasuki tahun 1 sebagai pelajar buta....bukannya mudah buat Abg Chik. 5 bulan setelah itu ...akhirnya dia semakin lemah …

Ingat! Solat jenazah tidak ada rukuk dan sujud macam solat biasa tau!

Ingat! Solat jenazah tidak ada rukuk dan sujud macam solat biasa tau!SOLAT JENAZAHBelajar lah wahai lelaki..apakah kau x malu bila x pandai nak solat untuk ahli keluarga lebih2 lagi untuk mak atau ayah meninggal .. Itu sahaja lah penghormatan yg terakhir buat insan yg membesarkan dan menjaga kita.
Cara Ringkas Solat Jenazah :1. Angkat Takbir "Allahuakbar" & Niat dalam hati :
++ Sahaja aku solat jenazah terhadap mayat ini, 4 takbir, fardhu kifayah kerana Allah Ta’ala.
++ Jadi makmum? tambah "sebagai makmum kerana Allah Taala"
++ Baca Alfatihah hingga akhir2. Angkat Takbir Kedua "Allahuakbar"
++ Baca : Allahumma solli a'la Muhammad wa a'la ali Muhammad
++ Pendek pun takpa, paling elok selawat ibrahimiah macam dalam tahiyyat akhir3. Angkat Takbir Ketiga "Allahuakabar"
++ Baca doa (pendek pun takpa, panjang lagi bagus) contoh dibawah ni :
++ Allahummargh firlahu warhamhu (untuk mayat lelaki)
++ Allahummargh firlaha warhamha (untuk mayat …

MENTOR MELINIA 2017 (TV3) - MINGGU 3

Waktu mustajab untuk berdoa

Waktu mustajab untuk berdoa | Allah memberikan masing-masing waktu dengan keutamaan dan kemuliaan yang berbeza-beza, di antaranya ada waktu-waktu tertentu yang sangat baik untuk berdoa, akan tetapi kebanyakan orang mensia-siakan kesempatan baik tersebut. Mereka menyangka bahawa seluruh waktu memiliki nilai yang sama dan tidak berbeza. Bagi setiap muslim seharusnya memanfaatkan waktu-waktu yang utama dan mulia untuk berdoa agar mendapat kejayaan, kemenangan, kemenangan dan keselamatan. Adapun waktu-waktu mustajab tersebut antara lain:
Sepertiga Akhir MalamDari Abu Hurairah Radhiyallahu 'anhu bahawasanya Rasulullah Shallallahu' alaihi wasallam bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya Rabb kami yang Maha Berkah lagi Maha Tinggi turun setiap malam ke langit dunia hingga tersisa sepertiga akhir malam, lalu berfirman; barangsiapa yang berdoa, maka Aku akan kabulkan, barangsiapa yang memohon, pasti Aku akan perkenankan dan baran1gsiapa yang meminta ampun, pasti Aku akan mengampunin…

Nokia 3310 kembali

Nokia 3310 kembali | Setelah pelbagai ura-ura mengenai telefon lagenda Nokia 3310 tersebar, Nokia akhirnya mengumumkan secara rasmi telefon tersebut di Barcelona sebentar tadi.Antara ciri menarik telefon berkenaan adalah reka bentuknya yang baharu (dan moden), mudah dan masih mengekalkan sistem keypad yang sama.Selain itu, 3310 juga didatangkan dengan skrin QVGA berwarna 2.4 inci, kamera 2MP dan juga slot memori microSD.Menurut laporan, bateri telefon itu tahan selama sebulan dalam mod standby dan 22 jam untuk masa berbual.Dari segi sistem pengoperasian pula, ura-ura yang dilaporkan oleh portal tempatan Wiser.my sebelum ini ternyata benar apabila Nokia 3310 diumum tidak dikendalikan oleh Android tetapi menggunakan sistem asal yang telah ditambah baik.Secara ringkasnya, Nokia 3310 adalah telefon backup sempurna buat mereka yang mahu mencari telefon kedua.Berkenaan harga pula, telefon terbabit dijual pada harga $52 (RM230).Sumber: FB Wiser.myKredit : Siakapkeli.my

Setiap kali anda makan KFC, pasti anda akan terlihat muka orang tua berjanggut dan rambut serba putih. Malah tahukah anda, bahawa wajah yang sama anda lihat itu sebenarnya satu ketika dahulu pernah mencuba untuk menyaman KFC sendiri?

Setiap kali anda makan KFC, pasti anda akan terlihat muka orang tua berjanggut dan rambut serba putih. Malah tahukah anda, bahawa wajah yang sama anda lihat itu sebenarnya satu ketika dahulu pernah mencuba untuk menyaman KFC sendiri?Colonel Harland David Sanders merupakan orang yang bertanggungjawab mewujudkan jenama KFC. Dia lahir pada 9 September 1890. Berikut kami kongsikan 7 fakta yang mungkin anda tidak tahu mengenai ikon KFC ini.1. Colonel Sanders seorang ahli perniagaan yang terukSebelum mengecapi kejayaan dengan jenama KFC, dia sebenarnya telah gagal banyak kali termasuklah ketika bekerja sebagai peguam, penjual insurans, penjual lampu dan juga jurujual tayar. Kebanyakan kerja yang diceburinya berakhir dengan pemecatan kerana dia lebih suka bertelingkah.2. Demi jenama KFC, dia pernah menembak seorang lelakiSemuanya gara-gara kerana dia menaikkan papan tanda yang besar mengarahkan orang ramai menuju ke stesen minyak miliknya (yang juga merupakan lokasi kafe pertama Sanders), pe…

SOLAT DHUHA MENDATANGKAN REZEKI DAN MENOLAK KEMISKINAN

SOLAT DHUHA MENDATANGKAN REZEKI DAN MENOLAK KEMISKINAN

MENTOR MILENIA 2017 (TV3) - MINGGU 4 - LAGU BAKAL DINYANYIKAN OLEH PESERTA MENTOR

MENTOR MILENIA 2017 (TV3) - MINGGU 4 - LAGU BAKAL DINYANYIKAN OLEH PESERTA MENTOR


ELICA - HURT (CHRISTINA AGUILERA) ANNA - TERATAI LAYU DI TASIK MADU (FAUZIAH LATIF) UCOP - TITIAN HASRAT (SAMUDERA) BALQIS - PENCURI HATI (AYDA JEBAT) NUZUL - CENDERAWASIH (JAMAL ABDILAH) SYEERA - ANTARA HUJAN DAN AIRMATA (SUDIRMAN) ALONG - KNOCK KNOCK (ELIZABATH TAN) QALISYA - BUKAN YANG PERTAMA (FAIZAL TAHIR)







Nama-nama yang sering diganggu Jin

Nama-nama yang sering diganggu Jin - Ustaz Sharhan Shafie sememagnya cukup terkenal di Malaysia sebagai seorang pengamal perubatan dengan cara Islam. Sememangnya kebolehannya mengubati pesakit secara kaedah islamik ini sememangnya amat disegani oleh orang ramai.

Nama-nama yang sering diganggu Jin:
1. Balqis
2. Najwa
3. Qistina atau Kistina
4. Zakuan
5. Erisha
6. Batrisha
Tidak bermakna nama ini tidak boleh dipakai tetapi antara pesakit-pesakit ustaz Sharhan, kebanyakkannya mereka mempunyai nama sebegini.
Menurut beliau lagi, sesiapa yang mempunyai nama ini tidak perlu lah menukar nama mereka sebaliknya cuma mengubah nama panggilan contoh seperti Siti Erisha, anda ubahnya dengan hanya memanggil Siti. Senarai ini bukan bermakna sesiapa bernama ini akan diganggu jin tapi mengikut statistik pesakit mereka, ramai terdapat di kalangan yang mempunyai nama seperti yang tertera... Ustaz Sharhan
Ustaz Sharhan
Kredit : BM

UPDATE JE!

UPDATE JE!
Apa yang anda rasa nak update, teruskan... (untuk diriku jua)
Apa anda baca, anda  tulis, dan anda share kan...
Mungkin isu sesuatu yang baru bagi pembaca lain...
Info
Sumber
Terbaru
Hiburan
Tentang Kawan
Tutorial
dan apa saja
Ikut gerak hati anda...
Happy Blogging...

GALAKSI VIRAL - BLOG HIBURAN INFORMASI KABABOOM

FACEBOOK / TWITTER / INSTAGRAM

GALAKSI VIRAL - BLOG HIBURAN INFORMASI KABABOOM JOM TERJAH INFO-INFO VIRAL DI SINI...
TERBARU


SITE

Anda ada masalah bau kaki?

Anda ada masalah bau kaki? Tidak tahu bagaimana cara ingin hilangkan bau yang tidak menyenangkan itu? Pakai je kasut nanti mesti berbau , ya tak? Usah bimbang, setiap masalah ada jalan penyelesaiannya. Disini, ada petua yang anda harus amalkan untuk elak daripada masalah kaki berbau. Jom kita usha apa petua tersebut! 1. Rendam Sediakan air di dalam besin dan letakkan bunga ros, kekwa serta limau purut. Rendamkan kaki selama 10 minit. Campur sekali garam bukit. 2. Buang Daki Ambil limau purut yang direndam bersama air tu, sental di tapak kaki dan juga di sekelilingnya hingga mengeluarkan daki. 3. Berus Setelah siap sental dan agak-agak dah bersih, keluarkan berus bagi meghilangkan kotoran di bahagian kuku dan kaki. 4. Urut Sapu Losyen dan lakukan sedikit urutan di bahagian tapak kaki 5. Semburan Sembur sedikit pewangi bagi memberikan kesegaran. Amalkan selalu ya? Insyaallah pasti hilang masalah bau kaki anda. Selamat mencuba!
Sumber: MediaSosial Kini Kredit : SJ

Gambar-gambar aneh hasil lukisan daripada kanak-kanak

Gambar-gambar aneh hasil lukisan daripada kanak-kanak ... Kanak-kanak memang gemar menconteng. Kadang kala entah apa yang dilukis oleh mereka, kita sendiri pun tak tahu. Melukis atau menconteng ni umpama bermain sambil belajar untuk mereka.  Tapi, bila mereka dah mula lukis benda-benda creepy macam ni, rasanya ibu bapa atau penjaga dah kena buat sesuatu kot.  Lukisan di atas ini ditujukan kepada seorang babysitter yang ditugaskan untuk menjaga seorang kanak-kanak lelaki. Sumber:

Filem seram yang diinspirasikan dari kisah-kisah benar.

Filem seram yang diinspirasikan dari kisah-kisah benar ... Tahukah anda terdapat beberapa filem seram antarabangsa berdasarkan kisah sebenar? Tapi kalau anda kata filem-filem ni tak cukup seram untuk anda, baik fikir balik. Antaranya :  1. The Exorcist (1973) Filem ini berdasarkan buku yang mengisahkan tentang seorang kanak-kanak lelaki bernama Roland Doe yang dirasuk iblis apda tahun 1949. Ianya terlalu mengerikan sehingga ada saksi yang menulis kisah tersebut berdasarkan kejadian. 2. The Amityville Horror (2015) Kisah ini berdasarkan kejadian yang berlaku dalam sebuah rumah baru yang didiami oleh sebuah keluarga bernama Lutz di Amityville pada tahun 1975. Kejadian ini berlaku di rumah bernombor 112, Ocean Avenue. 3. The Exorcism Of Emily Rose (2005) Filem ini berdasarkan kisah Anneliese Michel, remaja berusia 17 tahun yang dikatakan dirasuk oleh syaitan pada tahun 1968. Upacara menghalau syaitan dilakukan namun dia dikatakan mati selepas upacara itu selesai. Salah satu babak dalam filem b…

PERMUDAHKAN PERKAHWINAN, PERSULITKAN ZINA

PERMUDAHKAN PERKAHWINAN, PERSULITKAN ZINA

Perkahwinan itu satu jihad untuk melahirkan generasi yang lebih baik dari sebelumnya. Kami mengkaji dan melihat dari sudut pandang pembentukan generasi 100 tahun akan datang, bagaimana kerosakan yang sudah jelas berlaku pada generasi sekarang akan memberikan kesan kepada umat yang bakal memimpin Islam dan negara di masa hadapan. Masyarakat kita sudah terlalu bebas dan lali dengan penyakit zina. Anak-anak perempuan sudah bebas dirangkul dan ditiduri di sana-sini, tanpa pemantauan ibu-bapa. Berdating itu satu kewajipan sebelum kahwin dan lebih malang lagi, mendapat restu ibubapa sendiri. Bagaimana ingin mendapat redha Allah jika ibubapa sendiri redha dengan kehendak nafsu. Nilai perkahwinan hari ini begitu jauh dengan pelaksanaan sunnah. Majlis perkahwinan kita juga sangat berbeza dengan apa yang Rasulullah laksanakan. Kalau Ali jadikan Al-quran dan pakaian baju besi sebagai maharnya, Rasulullah SAW sudah permudahkan perkahwinan itu tanpa memper…

Jep Dan Sari Yanti - GAMBAR KAHWIN

 Jep Dan Sari Yanti - GAMBAR KAHWIN

TARIKH : 25 FEBRUARI 2017 KREDIT : SINARFM VIDEO : > > >