Stephen mempunyai sejarah sedih dalam hidupnya

Add Comment
Stephen mempunyai sejarah sedih dalam hidupnya
Ramai antara kita pasti pernah menonton filem popular yang dibintangi oleh Stephen Chow. Kata-kata bersahaja dan lucunya pasti akan meninggalkan kesan dan memori kepada setiap penonton filemnya.
Jika kita diberi pilihan untuk memberikan ranking filem terbaiknya, pasti ramai yang akan memberikan jawapan yang berbeza. Jadi kita tanya sahaja Stephen Chow mana satu filem lakonannya yang menjadi pilihan terbaik. Dan Stephen Chow akan memberikan jawapan yang akan mengejutkan anda semua.
Kita semua sudah sedia maklum antara filem terkenal lakonan Stephen Chow ialah Hail the Judge, Flirting Scholar, The God of Cookery, Shaolin Soccer dan berdozen filem yang lain.
Tetapi dalam satu temuramah, Stephen telah menjawab apabila ditanya soalan ini dengan tersenyum dan berkata, “Mana satu filem terbaik yang saya lakonkan? Haha, ia satu filem yang anda semua tidak pernah menontonnya sama sekali!”
Stephen mempunyai sejarah sedih dalam hidupnya. Ibu dan bapanya telah bercerai semasa usianya 7 tahun. Stephen dan dua orang kakaknya mengikut ibunya, Ling Boer.
Pada tahun 1968 dengan membesarkan 3 orang anak di Hong Kong amatlah berat dan besar tanggungjawabnya. Ling Boer terpaksa melakukan 2 pekerjaan untuk menyara keluarganya. Dirinya amat bertuah kerana mempunyai anak-anak yang memahami kesusahan membesarkan mereka.
Stephen seorang anak yang bijak semasa kecilnya. Beliau selalu mendapat markah yang cemerlang di sekolah dan sentiasa menjadi anak lelaki kegemaran ibunya.
Kredit: kknews.cc
Anak-anak Ling Boer sedang membesar dan memerlukan makanan yang berzat setiap hari. Setiap hari beliau akan mencari idea mendapatkan hidangan dengan daging atau ikan. Semasa makan malam, Stephen akan memilih dahulu lauk daging dan sayur kegemarannya dan meletakkan di atas pinggannya.
Kakak-kakaknya tidak pernah membantah dan merungut dengan cara Stephen dan sentiasa memberinya laluan untuk memilih dahulu makanan tersebut. Oleh kerana Stephen masih kecil, sepatutnya perutnya sudah berasa kenyang apabila memakan dua atau tiga ketul daging.
Tetapi menurut Stephen mengenangkan zaman kanak-kanaknya, “Saya akan mula menunjuk kelakuan nakal dan mahu dua ketul daging lagi untuk membuatkan diri menjadi kenyang. Jadi saya akan meletakkan daging itu di dalam mulut dan mengunyah sedikit lalu mengeluarkan ia dari dalam mulut ke atas pinggan. Selepas itu, siapa yang akan mahu memakan sisa saya itu?”
Kredit : home.gamer.com
“Ibu saya tidak sukakan kami membazirkan makanan dalam keadaan kami yang susah. Ibu akan mula berleter dan saya tidak mahu mendengar katanya. Biasanya Stephen berkelakuan baik dan ibunya membiarkan sahaja perkara itu selepas menegurnya. Ibunya sering berkata, “Dia masih kanak-kanak, tidak adakah kanak-kanak yang tidak nakal di dalam dunia ini?”
Stephen berkata, “Ibu pernah berasa sangat marah pada satu hari. Hari itu, ibu telah tidak menerima gaji selama 2 bulan. Ibu telah meminjam wang dari datuk dan membelikan kami seekor ayam panggang Maryland. Baunya sangat harum ketika ia dihidangkan untuk makan malam.
Saya dengan nakal telah mengambil ayam panggang itu dan membuat muka lucu darinya. Terjadi satu insiden. Ayam panggang itu secara tidak sengaja telah terlepas dari tangan saya dan terjatuh di lantai yang dipenuhi habuk dan pasir.
Ibu menjadi sangat sedih dan marah pada waktu yang sama. Ibu berkata, “Ibu mengharungi banyak masalah untuk membeli ayam panggang ini dan kamu dengan senang sahaja menjatuhkan ia ke lantai?” Ibu mencapai sebatang rotan dan merotan saya.
Sambil itu ibu memarahi, “Kenapa kamu ini nakal sangat. Kamu mesti tahu dan belajar menghargai!” Kemudian kakak-kakak saya menyelamatkan saya dari dipukul dengan teruk. Ibu bertenang dan menangis.
Kredit: bestchinanews
Selepas semua menangis, kami makan malam bersama dan ibu mengutip ayam yang kotor itu lalu membasuhnya dengan air panas. Ibu tidak mahu membazirkan hasil susah payahnya pada hari itu.
Malam itu ibu bertanya kepada saya dengan lembut, sakitkah kesan dari rotannya itu. Saya berkata ia sudah tidak sakit lagi. Dan kemudian ibu berkata di lain hari jangan menjadi nakal seperti itu dan menyuruh saya masuk tidur kerana keesokannya waktu sekolah.”
Pada tahun 2001, ibu Stephen telah dijemput menjadi tetamu di rancangan televisyen Phoenix. Mereka telah ditanya akan masa silam Stephen dan ibunya dengan spontan menjawab Stephen seorang budak yang nakal dan tidak langsung tahu menghargai. Stephen dengan sedih menjawab, ” Tidak ibu, saya tahu bagaimana untuk menghargai!”
Kredit : bestchinanews.com
Stephen kemudian menerangkan pada ibunya dan hos rancangan, “Ibu, cuba ibu fikir kembali, jika saya tidak menjatuhkan ayam panggang yang ibu bawa pulang dengan bersusah payah itu, rasanya ibu akan makan atau tidak ayam itu? Selama beberapa tahun ibu membawa makanan yang sedap kepada kami, ibu hanya memakan sayur asin dan jeruk!”
“Jadi saya mendapat idea membuat plan ini. Saya mengunyah sedikit sahaja daging-daging itu dan mengeluarkannya ke atas pinggan dengan memberi alasan yang kami tidak akan menyentuh makanan itu lagi kerana ia telah menjadi sisa. Hanya dengan cara itu ibu akan makan daging itu. Ibu tidak suka membazir dan makan daging itu bukan?” Stephen mengeluarkan kata-kata itu dengan  berjujuran air mata di pipinya.
Kredit : top-news.top
Selepas mendengar kata-kata Stephen itu, ibunya merasa hiba dengan perasaan teruja sambil berkata, “Sepatutnya ibu tahu kamu memulakan idea itu untuk membolehkan ibu dapat memakan sedikit daging itu…” Kedua ibu dan anak ini berpelukan dan menangis kegembiraan dengan rasa kasih sayang.
Stephen Chow berkata, ” Walaupun saya berlakon berpuluh buah filem, lakonan terbaik saya adalah ketika saya berumur tujuh tahun. Lakonan saya berdasarkan ungkapan yang membuktikan air yang dicincang itu tidak akan putus. Dan lakonan terbaik itu hanya ada seorang penonton khas yang sangat istimewa iaitu ibu saya!”
Kredit : bestchinanews.com
Kini kita semua mengetahui walaupun lakonan Stephen Chow itu sangat melucukan dan bersahaja, aktor ini mempunyai kisah sedih di zaman kanak-kanaknya. Oleh kerana itu, Stephen Chow telah berusaha dengan gigih untuk mencapai kejayaan dan kemewahan yang dikecapinya sekarang.
Ibunya Ling Boer telah banyak memainkan peranan dan memberi inspirasi kepadanya.
Credit – Era Baru

Bukankah perdagangan Allah itu mahal !?

Add Comment
Bukankah perdagangan Allah itu mahal !?

Bukankah perdagangan Allah itu mahal !?

*عجائب الشعب العربي* :
*_Keganjilan-keganjilan orang-orang Arab (secara khusus dan kaum muslimin umumnya)_*

1- لايستطيع السفر للحج لأن تكلفة الحج مرتفعه .. لكن يستطيع السفر رغبةً في تغيير الجو !
*ألا إن سلعة الله غالية*
1. Tidak mampu menunaikan Haji kerana konon belanjanya besar, tetapi sanggup pergi melancung menggantinya, *bukankah perdagangan Allah itu mahal*

2- لايستطيع شراء الأضحية لغلاء السعر لكن يستطيع شراء آيفون لمواكبة الموضة.
*ألا إن سلعة اللَّـه غالية*
2. Tidak sanggup membeli haiwan qurban kerana harganya mahal, tapi sanggup dan mampu membeli iPhone untuk mengganti model yang ada. *bukankah perdagangan Allah itu mahal*

3- يستطيع قراءة محادثات تصل إلى ١٠٠ محادثه في اليوم ..
ولا يستطيع قراءة ١٠ آيات من القرآن بحجة ليس لديه وقت لقراءة القرآن
*ألا إن سلعة الله غالية*
Sanggup membaca beratus-ratus mesej _(whatsapp, fb dll)_ setiap hari,  namun tidak sanggup membaca 10 ayat Al-Quran  dengan alasan tiada waktu yang cukup untuk membaca... *bukankah perdagangan Allah itu mahal*

#copypaste
#whatsapp
#jmbelog

Poket Kosong

Add Comment
Poket Kosong

*Poket Kosong*

*_Imam Masjidil Harram Al-Makki dalam khutbahnya mengatakan:_*
إحذروا *الكيس المثقوب*

*Hati-hati dengan poket yang kosong*

" تتوضأ أحسن وضوء " لكــن. .. تسرف في الماء' *كيس مثقْوب*
Engkau telah berwuduk dengan sebaik2 wuduk akan tetapi engkau membazir menguna air, (itu sama dengan) *poket kosong*

" تتصدق عَلى الفقراء بمبلغ ثم .. تذلهم وتضايقهم *كيس مثقْوب.*
Engkau bersedekah kepada fakir miskin kemudian, engkau menghina dan menyulitkan mereka, (itu seperti)
*poket kosong*

تقوم الليل وتصوم النهار وتطيع ربك" لكــن. .. قاطع الرحم *كيس مثقْوب*
Engkau solat malam hari, puasa di siang hari, dan mentaati tuhanmu, tapi engkau memutuskan (tali) silaturrahm, (jelas itu adalah) *poket kosong*

تصوم وتصبر عَلى الجوع و العطش" لكـن .. تسب وتشتم وتلعن *كيس مثقْوب*
Engkau sabar dengan haus dan lapar,  tapi engkau menghina dan mencaci, (sama dengan) *poket kosong*

" *تلبسين الطرحه والعباية فوق الملابس* "لكـن .. العطر فواح *كيس مثقْوب*
Engkau memakai baju kurung dan berjubah, tapi minyak Wangi menyengat, (itu) *poket kosong*

تكرم ضيفك وتحسن إليه لكـن .. بعد خروجه تغتابه وتخرج مساوئه *كيس مثقْوب*
Engkau memuliakan tamumu dan berbuat baik kepadanya, tapi setelah dia pergi engkau mengumpatnya, (sungguh itu *poket kosong*

أخيرا ً لا تجمعوا حسناتكم في كيس مثقْوب . تجمعوها بصعوبة من جهة .. ثم تسقط بسهولة من جهه أخرى..
*يا رب اسألك لي ولأحبتي الهداية والغفران* .
Pada akhirnya *kamu hanya mengumpulkan kebaikanmu dalam poket kosong,*kamu mengumpulkan dengan susah payah kemudian kamu membazirkannya dengan mudah pula.
Ya Rabb, kami mohon Hidayah dan keampunan atas kami dan orang-orang yang kami cintai.

#copypaste
#whatsapp
#jmbelog

KECOH ORANG GILA TINGGAL DI MASJID SOUND JEMAAH “KAN ALLAH KATA ORANG GILA TAK  WAJIB SOLAT, TAK WAJIB LAH, KAU SOLAT LA”.

Add Comment
KECOH ORANG GILA TINGGAL DI MASJID SOUND JEMAAH “KAN ALLAH KATA ORANG GILA TAK  WAJIB SOLAT, TAK WAJIB LAH, KAU SOLAT LA”.

KECOH ORANG GILA TINGGAL DI MASJID SOUND JEMAAH “KAN ALLAH KATA ORANG GILA TAK  WAJIB SOLAT, TAK WAJIB LAH, KAU SOLAT LA”. SELEPAS KEMATIANNYA RAMAI TERTANYA2 KENAPA NAMANYA DISEBUT2 DALAM SOLAT SELAMA 30HARI OLEH IMAM. BILA IMAM BUKA CERITA RAMAI TERGAMAM !!!
September 22, 2017

Perkongsian ini diceritakan oleh salah seorang Jemaah Surau di klang selangor. Telatah Hussien si orang gila ini buat jemaah surau terkejut sehingga kematiannya dirasai.

Assalamu’alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

Patutlah dah lama tak nampak Husain, rupanya dia dah pergi mnggalkan dunia yg fana. Dia di gelar Husein gila sbb dari zahirnya kita lihat dia tak seperti org biasa atau normal.

Dia selalu ada di surau-surau. Kerja dia mengutip benda-benda kotor di kapet surau dan dimasukkan kedalam poketnya. Pernah jemaah surau bagi dia penyapu, dia tak nak. Katanya, rugilah kalau aku pakai pnyapu kalau satu aku kutip gna tangan 10 ganda ALLAH SWT bagi aku. Jadi jemaah tak bleh nk kata apa-apa

Kadang-kadang dia cuci bilik air surau, dia berus lantai dinding-dinding semua. Kalau satu bilik air dia berus smpai satu hari pun tak siap. Sebab apa? orang bagi brus dia tak nak. Dia nak gunakan berus gigi nya.

Bila di tnya, katanya rugilah kalau pakai berus lantai, sekejap dah siap, tak sampai sejam dah siap. Kalau pakai brus gigi malam bru siap. Setiap kali aku berus waktu berlalu ALLAH SWT bagi aku hadiah nanti, jadi dapat banyak.

Astaghfirullah Al Azim. Orang bagi duit tak nak. Dia kata ‘aku ada tangan, ada kaki boleh jalan-jalan cari makanan yang orang buang, membazir berdosa. Aku tak perlukan duit. Aku makan untuk hidup nak bersihkan surau’. Subhanallah!

Pelik perangai Husein ni. Kadang-kadang dia kutip-kutip nasi satukan semua lepas tu letak kat lantai. Bila ditanya dia jawab ‘semut pun makhluk ALLAH SWT, kalau kucing boleh bagi makan macam ni kenapa semut tak boleh?’.

Last-last jemaah imam biarkan sahaja apa dia buat. Orang solat dia tak solat. Pernah jemaah tanya, ‘Husein marilah solat sama?’ Dia tempik nya jemaah tu. ‘Kan ALLAH SWT kata orang gila tak wajib solat, tak wajib lah, kau solat la! SubhanALLAH.

Siapa Husein ni sebenarnya? yang tahu kisah asal, dia ni pelajar pondok. Dulu mak tirinya suka dera, pkul dia. Bapak dia pun sama, sampailah dia tekanan, merayau-rayau tak tentu arah.

Paling terkejut skali Husein bebel2. ‘Mana muazzin ni tak azan ke dh nak Maghrib ni, aku jelah Azan kan’. Jemaah tahan dia tapi imam surau suruh biarkan sahaja.

SubhanALLAH saat dia Azan, menitik air mata imam jemaah mendengrnya. Lebih sempurna daripada kita yang ada. Kata imam surau tu, bila ditanya Husein ‘Pandai kau Azan ye?’ jawabnya, ‘memanglah pandai dah hari-hari aku kat sini, aku solat je tak wajib. Aku solat tapi cara aku la. ALLAH SWT tak wajibkan aku. Korang pun tak suka aku, semua duduk jauh-jauh’. Lepas tu dia gelak.

saat jenazah Husien smpai.. ketika dimandikan. Tiga orang tukang mandi jenazah bertukar-tukar kerana tak sanggup. Menggigil, menangis, sebak melihat jenazah Husein. Mukanya berseri-seri, dulu hitam berdaki, gigi yang berkarat jadi putih bersinar, bau busuk hilang begitu sahaja. Wanginya jenazah Husein sehingga kalah bau haruman atar jemaah yang pakai.

ALLAHU AKBAR. Kalian nak tahu, dari zahirnya kita nmpak dia gila.. tapi hakikatnya dia bijak, kita lihat dia berdaki, kotor, busuk. Zahirnya bila dimandikan kelihatan sifat asal sebenar arwah.

Seminggu Surau sunyi sepi. Sebulan silih berganti imam bertukar-tukar sebab nak mendoakan Husein. Jenazah imam pun tak sampai macamtu orang doakan. Bayangkann 30 hari setiap kali lepas solat, mesti mendoakan kesejahtraan Husein sampai menitis air mata imam dan jemaah rindukan Husein gila.

Kita ni terhijab zahir sehingga tak nampak dalamannya.

Semoga menjadi iktibar buat kita smua yang masih hidup dan mencari-cari kesempurnaan di dunia persinggahan ini.

ALLAH SWT pandang nawaitu kita, hati kita, ketulusan dan keikhlasan serta keimanan, ketaqwaan, keislaman, ketaatan dan kesetiaan kita. Bukan pada rupa, warna kulit, status, harta, pangkat, darjat, kepuraan zahir batin.

Muhasabah diri sendri dan utk saudara seislamku untuk sedar daripada khayalan yang samar dan kembali kepada janji kita yang nyata kpd ALLAH SWT YANG HAQ.

Sumber: Sebuah Surau ALLAH SWT di kampungan klang selangor.

#copypaste
#facebook
#jmbelog

Kredit  : Hairi In

FRIDAY, SEPTEMBER 22 2017

1 Comment
FRIDAY, SEPTEMBER 22 2017
FRIDAY, SEPTEMBER 22 2017
Image result for JUMAAT
BILA SOLAT SUBUH ITU UTUH
PAGI TUMBUH, HATI TEDUH,
PERIBADI TIDAK ANGKUH,
KELUARGA TIDAK KERUH,
MAKA DAMAI BERLABUH...

Salam Maal Hijrah 1439

1 Comment
Salam Maal Hijrah 1439
Salam Maal Hijrah 1439

Awal Muharam detik permulaan,
Perkiraan tahun Islam Hijrah,
Perpindahan Nabi dan umat Islam,
Dari Kota Mekah ke Kota Madinah.
Berkat kesabaran dan iman yg teguh,
Kaum Muhajirin dan Ansar bersatu,
Rela berkorban harta dan nyawa,
Demi menegakkan Islam tercinta.
Hijrah itu perjuangan,
Hijrah itu persaudaraan,
Hijrah memupuk perpaduan,
Oleh itu mari semua kita sambut maal hijrah,
Tingkatkan semangat dan panji umat Islam,
Utk sepanjang zaman
#jmbelog

Wasilah Kasih - Okid

Add Comment


Wasilah Kasih - Okid

Tidakku cintamu kekasih 
Kerana balasan yang engkau janjikan dulu 
Untukku sebuah taman
Yang mengalir sungai kebahagiaan

Sungguh tidak kesampaian cintaku padamu
Seandai terikat dan bersyarat
Pada hukuman cinta kita serasa pula adanya
Tawar menawar penuh tanda tanya

Hanya satu pengucapanmu
Yang kupegang kini menjadi nadi
Hiduplah aku kerananya
Bersama janjimu restu penuh pasti

Berpisah kita kekasih zahir kau yang hilang
Ku cari pada gambaran nyata
Tidakku temu kau kekasih bayangmu oh di mana
Hinggakan aku kehilangan punca...

Lalu aku kembali ke alam abadi
Bersama amanah janji
Ku lihat engkau di sana setia menanti
Kekasihku serahkan.....

Cinta satu kita lebih bermakna
Dari balasan kau janjikan
Walau kau duga bintang kejora
Menjadi intan takku hirau

Dalam sedar aku kembali
Di dalam lenaku kita seabadi
Siang malam hanyalah mimpi
Demi engkau kasih tidakku peduli

Seluar jeans paling mahal di dunia

Add Comment
Seluar jeans paling mahal di dunia
Image result for most expensive jeans
Seluar jeans paling mahal di dunia / Seluar jeans memang menarik jika dipakai kena dengan potongannya. Ada yang murah, ada yang mahal, ada yang juga yang harganya tak masuk akal bergantung kepada jenama, kualiti, pembuatannya atau mungkin juga sengaja dimahalkan tanpa apa-apa sebab.
bluejeans
Adakah anda peminat seluar jeans? Berikut adalah 10 seluar jeans paling mahal setakat ini yang pernah dijual kepada pengguna.

10. 7 for All Mankind (RM1253)

7 for all mankind the skinny frayed hem jeans button
Berpusat di California, syarikat ini mula menjual produk lelaki sebelum menceburi bidang pakaian wanita dan kanak-kanak. Taktik mereka memang sejak awal adalah menjual produk pada harga yang tinggi, kerana mereka percaya kualiti kainnya, potongannya dan yang paling penting, keyakinan orang ramai terhadap jenamanya.

9. Earnest Sewn Custom Fit (RM4200)

1496455855614
Digemari oleh selebriti-selebriti luar, jenama ini akan membuat seluar mengikut pilihan pembeli. Apa saja yang diminta oleh pembeli akan dipenuhi dan bagi setiap pasang seluar, hanya ada 3 orang saja yang akan terlibat dengan pembuatannya di New York.

8. Roberto Cavalli (RM5050)

m 54bd61d0018efa2fb71ed625
Berasal dari Itali, pembuat pakaian ini terkenal sebagai pembuat pakaian mewah bagi wanita. Jeans pertama beliau diperkenalkan pada tahun 1994 di Milan dan menjadi seluar jeans paling mahal di dunia waktu itu. Rekaannya berbeza dengan seluar jeans biasa apabila banyak diadunkan elemen lain ke dalam rekaan asal seluar jeans.

7. Dolce Gabbana (RM5100)

dolce gabbana men jeans love milano thumb 600x800 14758
Jenama ini popular di Malaysia walaupun tidak ramai yang mampu memilikinya. Amat mudah untuk kita melihat wanita membawa tas tangan berjenama Dolce & Gabbana merata-rata yang tidak diketahui ketulenannya. Jeans paling mahal dalam siri jeans mereka mampu mencecah RM5100 sehelai.

6. Gucci (RM13035)

2eaccc57b22ae29eb6db6dbd4c0ee09e vintage jeans denim style
Jenama terkenal ini menjadi idaman ramai di seluruh dunia. Direka dengan ketelitian yang tinggi serta mampu menonjolkan status pemakaianya, seluar jeans paling mahal Gucci telah dijual pada harga RM13035.00.

5. Apo Jeans (RM16821)

bff4517e6b58c2e36b7e8a701eee23e1
Dibuat berdasarkan permintaan pelanggan, semua fabrik yang membentuk poket dalam jeans Apo dibuat dengan kain sutera. Butang jeans nya diperbuat daripada intan dan emas serta platinum juga turut digunakan. Nama pemilik seluar tersebut akan dicetak pada bahagian dalam seluar dan dikatakan, pemakainya akan merasa sangat selesa dengan seluar mereka.

4. Escada (RM42000)

large bbcd6c8f5767462ba55a6c54cd7996a9
Jenama dari Jerman ini memang mensasarkan produk untuk kemewahan. Setiap pelanggan diberikan peluang untuk memberikan idea tentang apa yang mereka mahukan daripada jeans mereka dari segi potongan dan rekaan. Setakat ini, harga paling tinggi bagi jenama Escada telah mencecah RM42,000 sehelai.

3. Levi’s Strauss 501 (RM252,300)

how to date levis 501 jeans 759x375
Sehelai jeans klasik yang dibuat pada sekitar 1880 dengan jenama Levi’s telah pun dijual pada harga RM252,300 kepada pembeli bertuah dalam satu acara lelongan.

2. Dussault Apparel Thrashed Denim (RM1,051,250)

apparel thrashed denim jeans 2013
Dussault Apparel Thrashed Denim merupakan satu jenama yang menyiapkan jeans mengikut spesifikasi pelanggan. Satu jeansnya yang diberi nama ‘The Whites’ telah pun dijual pada harga RM1,051,250 pada tahun 2008 menjadikan seluar itu jeans paling mahal dunia ketika itu. Setiap helai jeans mereka diwarnakan dengan tangan dan dibasuh 13 kali untuk menghasilkan rupa yang unik.

1. Secret Circus (RM5,321,570)

top 10 most expensive jeans in the world 2017 7 secret circus
Jeans ini hanya dibuat sehelai dan pada poket belakangnya diletakkan 15 bentuk intan yang mempunyai harga jutaan ringgit. Jeans ini hanya pernah dipamerkan sekali pada London Fashion Week 2008 sebelum dijual kepada pemilik barunya. Identiti pemiliknya dirahsiakan sehingga sekarang. Tidak ada siapa tahu siapa pemilik jeans bersaiz 27 inci ini kecuali Secret CIrcus.- OhSemput

Mohon perhati telekung anda

Add Comment

JM kongsi dari Whatsapp group

PERKONGSIAN DAN RENUNGAN..

kejadian berlaku kepada saya sendiri,,hari ini ketika saya singgah di sebuah masjid di ipoh..dengan niat mahu menunaikan solat asar..sewaktu melangkah masuk ke bahagian solat wanita,,saya melihat ada seorang makcik sedang duduk bersandar di tepi dinding sambil membaca yassin..saya dengan segera mahu mengambil telekung tg tersedia di dalam masjid berkenaan memandangkan saya tidak membawa telekung sendiri...mata tertarik pada sepasang telekung berwarna ungu..pantas tangan mahu mencapai telekung berkenaan,,tiba2 saya ditegur oleh makcik tersebut,,

makcik : anak,,jangan pakai telekung tu nak..ada lambang kristian kat telekung tu..

saya : ma shaa ALLAH,,ye ke makcik..

makcik : cuba tengok pada renda telekung tu..anak nampak x??

saya : ya ALLAH,,betul la makcik...sekali tengok memang x perasan..

makcik : sekarang ni kena hati2 nak..makcik dah banyak kali nampak telekung macam ni dalam masjid2 lain..orang sekarang boleh buat macam2 nak rosakkan agama kita nak..kadang2 kita pon xperasan mereka ada di antara kita sampai boleh masuk dalam masjid kita..

saya : terima kasih banyak makcik sebab bagitau...

telekung tersebut (dalam gambar) memang nampak macam telekung biasa yg ada hiasan renda...tapi bila diamati memang boleh nampak dgn jelas bentuk pintu gereja padanya..atas rasa tanggungjawab sebagai seorang muslim,,saya mengambil keputusan untuk berkongsi cerita ini untuk mengajak saudara2 muslim saya agar lebih prihatin tentang perkara ini...mohon cek juga telekung2 atau barang2 yang diwakafkan mungkin ada yang bukan datang dari saudara2 muslim kita..yang baik datang dari ALLAH,,yang buruk adalah dari diri saya sindiri...wallahua'lam...

#JMBELOG - JOM TAMBAH FOLLOWER (SEPTEMBER 19 HINGGA OKTOBER 31 2017)

3 Comments
#JMBELOG - JOM TAMBAH FOLLOWER (SEPTEMBER 19 HINGGA OKTOBER 31 2017)

- FOLLOW

BLOG

GOOGLE+




(jika tiada INSTAGRAM, TWITTER, FACEBOOK tetap boleh join)

BUAT ENTRI BERTAJUK "#JMBELOG - JOM TAMBAH FOLLOWER (SEPTEMBER 19 HINGGA OKTOBER 31 2017)" (COPYPASTE BANNER KE ENTRI ANDA) DAN TINGGAL LINK ENTRI ANDA DI RUANG KOMEN ENTRI INI BESERTA JUMLAH FOLLOWER BLOG, GOOGLE+, INSTAGRAM, TWITTER DAN FACEBOOK JIKA ADA (B/G+/IG/TW/FB=302/207/602/87/112)

MUDAHKAN...

(@_-) HAPPY BLOGGING

KongsiResepi.com

Add Comment
KongsiResepi.com

Followers